بازاریابی رسانه های اجتماعی
یکی از مؤثرترین روش های و بازاریابی دیجیتال، بازاریابی شبکه های اجتماعی میباشد. امروزه با گسترش دسترسی به اینترنت و همه گیر شده شبکه های اجتماعی، در بازاریابی دیجیتال مبحثی مهم به نام بازاریابی شبکه های اجتماعی پدید آمده است.
با گسترش مخاطبان در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام، پینترست، لینکدین و ... فعالیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی به امری حیاتی تبدیل شده است. شبکه های اجتماعی ذکر شده که در اصل مهم ترین رسانه های گروهی هستند، بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده اند و با هدف مشترک ارتباط میان مردم جهان فضایی را برای تبلیغات و بازاریابی نیز فراهم کرده اند. شبکه های اجتماعی با ظاهر و تفاوت های ساختاری خودباعث شده است که هر فرد در یک یا چند شبکه اجتماعی عضو باشد.
همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم بسیاری از مردم دنیا برای برقراری با دوستان و یافتن پاسخی برای نیازهای خود و گاهی هم برای پرکردن اوقات فراقت خود به شبکه های اجتماعی مراجعه میکنند. بنابراین محبوبیت شبکه های اجتماعی در میان اقشار مختلف جامعه سبب گردیده است تا بستری مناسب برای کسب و کارها، برندها، ... فراهم شود و هر نوع کسب و کاری با هرنوع کالا و خدماتی میتواند برای بازاریابی، تبلیغات، شناختن خود به مخاطبان، عرصه محصولات، خدمات و... فعالیت های عظیمی را در شبکه های اجتماعی متمرکز کنند.
یکی از اهداف اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی این است که بتوان با جذب کاربران، مخاطبان را به مشتری بالقوه تبدیل کرد. این امر با هدف گذاری های مستمر بصورت کوتاه مدت و بلند مدت میسر خواهد گشت. اولین گام در بازاریابی شبکه های اجتماعی شناخت مخاطبان هدف یک تجارت است. در گام دوم میبایست به واسطه تجربه و تحقیقات مشخص شود که تمرکز و چگالی فعالیت این مخاطبان در چه بخش هایی از یک شبکه اجتماعی بیشتر است.
با بالا رفتن دسترسی مردم به اینترنت و شبکه های اجتماعی همانند گذشته دیگر نیازی به تبلیغات رادیویی و تلویزیونی نمیباشد. در حقیقت بازاریابی شبکه های اجتماعی جای خود را به تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغاتی کنار جاده ها و بزرگراه ها، بنرهای یا پخش تراکت های تبلیغاتی داده است.
در میان شبکه های اجتماعی، فیس بوک با حدود دو میلیارد کاربر و اینستاگرام با بیش از هفتصد میلیون کاربر، بستری ایده آل برای معرفی کسب و کارها می باشند.
در میان پیام رسان ها تلگرام محبوبیت خاصی در میان ایرانیان دارد و بعلت استقبال زیاد آن در ایران به یک شبکه اجتماعی قوی تبدیل گردیده است. با اشاره به این نکته که پیام رسان تلگرام شبکه اجتماعی محسوب نمیشود، میتوان برای تلگرام نیز همان استراتژی های بازاریابی شبکه اجتماعی را پیاده سازی کرد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل و کسب و کارهای مختلف و تعرفه بازاریابی رسانه های اجتماعی با تیم "نی وک" در ارتباط باشید.
تلفن: 66570453- 66570452- 021
تلگرام/واتس اپ: 09365742694