تنوع بالای تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارهای گوناگون
تبلیغات اینترنتی به عنوان نسل جدید تبلیغات محصولات، کالاها، خدمات و برندهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که پیش از این در بستر تبلیغات سنتی و شکل های قدیمی توانستند مزیت های زیادی را متوجه کاربران خود کنند.
هنگامی که صحبت از بازاریابی آنلاین و استفاده از اینترنت برای افزایش فروش یا افزایش مشتریان می شود، تبلیغات اینترنتی به عنوان یکشی از ابزارهای متنوع و جذاب برای صاحبان مشاغل معرفی می شود. این شیوه از تبلیغات امروزه توسط کسب و کارهای کوچک و بزرگ با اهداف مختلف تجاری و سود رسانی مورد استفاده قرار میگیرند. تبلیغات آنلاین یا تبلیغات اینترنتی به یکی از صنایع پردرآمد فضای مجازی تبدیل شده که سهم زیادی از تبادلات مالی و سرمایه گذاری در خصوص روش های تبلیغاتی و بازاریابی را به خود اختصاص میدهد.
تبلیغات اینترنتی بر اساس مدل پرداختی به دو دسته CPM و PPC تقسیم میشود.
CPM: منظور از اثر تعداد دفعاتی است که یک تبلیغ نمایش داده خواهد شد یا تعداد دفعاتی است که تبلیغ مورد نظر بر روی کاربر اثر خواهد گذاشت. در روش تبلیغات اینترنتی CPM به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغ صورت بگیرد از شما پول اضافی دریافت نمیشود. CPMها اغلب تبلیغات نمایشی هستند.
PPC: این روش تبلیغات آنلاین در اینترنت همان شیوهای است که برای تبلیغات لازم خواهید داشت. چرا که در این نوع، تنها زمانی باید پول پرداخت کنید که بر روی تبلیغات شما کلیک شود. PPC مخفف کلمه ی فارسی پرداخت به ازای هر کلیک است. به این معنی که تنها در صورتی باید پولی پرداخت کنید که کاربر در صورت مشاهده کردن روی تبلیغات شما کلیک نیز کند. این تبلیغات برخلاف CPM به طور معمول همراه با متن و تصاویری متناسب با آن نمایش داده می شود.
انتخاب اهداف در تبلیغات اینترنتی:
تبلیغات اینترنتی شما بسته به اینکه چه هدفی از ارائه ی آن دنبال میکنید میتواند انواع مختلفی داشته باشد. بنابراین تصمیم گیری در مورد نوع تبلیغات یکی از کارهای اساسی و مهمی است که می تواند سرنوشت سرمایهگذاری شما بر روی این شیوه از تبلیغات را تغییر دهد.
بنابراین در ابتدا تعیین کنید که مخاطبین اصلی شما که قرار است تبلیغات اینترنتی را مشاهده کنند چه خصوصیات فردی و نیازهای اساسی دارند. تشخیص درست نیازهای آن ها میتواند در انتخاب نوع تبلیغ شما اثر گذار باشد. به طور مثال اگر کاربران شما قصد دریافت خدمات مورد نیاز خود دارند می توانید با ارائه ی اثرگذار از شیوه ی ارائه ی آن ها با تولید محتوای تبلیغی، متنی یا ویدئویی آن ها را ترغیب به استفاده از خدمات خود کنید.
جذابیت در تبلیغات اینترنتی:
یکی از ویژگیهای بارز تبلیغات اینترنتی برای کاربران ایجاد جذابیت و ارائه ی خلاقیت در نوع محتواهای تبلیغاتی شماست. امروزه فناوری ساخت تصاویر، ویدئوها و ایجاد فایل های مختلف صوتی و متنی به گونه ای است که با داشتن ایده ای کوچک می توانید شاهد اثرگذاری بسیار خوبی در کاربران و مشتریان عمده ی خود باشید. انتخاب تبلیغات اثرگذار نیز می تواند به جذابیت های این شیوه ی تبلیغی کمک بسیار زیادی کند.